Det har hänt lite grejer sen sist och tänkte försöka ge en återberättelse i vad som hänt.
 
Sen sist jag delade med mig av något tävlingsmässigt så har det varit med lite blandade resultat, oftast med någon bom ner då och då.
Så jag bestämde mig tillslut att köpa mig en ny hoppsadel och sälja den jag hade.
 
Efter det nya köpet så har Aida blommat ut och verkligen visat vilket kapacitet hon bestiger. En mer känsligare häst får man leta efter men när allt väl stämmer så är hon helt fantastisk! Vi har tagit rosetter i nästan varje klass vi deltagit i och på Runstens summergames så kom vi på placering och hamnade i finalen.
När nästa tävling och stod runt hörnet så hade Aida skadat sig så vi fick ställa in sen sommar tävlingarna.
 
I sommras fick Aida lite ledigt och gå på bete helt för att äta upp sig och återhämta sig. Jag åkte då bort till Italien och hade semester!
 
 
Jag har även fått en kanonförutsättning då jag fått förfrågan om att jobba i stallet där jag har min häst , så nu jobbar jag där 5 dagar i veckan.
Jag kommer kunna lägga mycket mer fokus på min träning och mina mål nu när allt är sammalt under samma tak! Den här chansen kunde jag bara drömma om när jag var liten!
 
Jag har börjat se en Naprapat regelbundet för att få orning på min snea kropp. Jag är tydligen mycket stel i mina foterlder, Vänster är värre än höger. Jag har ingen bra kontakt med min innremagmuskel som sitter frin naveln och neråt (innåt) vilket gör att jag är svag i min core och väger upp det med min överkropp som får ta mer stryk och börjar få ont och bli stel. nu har även min vänster axel börjat spöka... Så det är bra att jag börjat få insikt på vad som behöver jobbas på med mig själv också och inte bara hästen. Första gången jag gick dit och hon skulle knäcka min rygg så trodde jag att jag skulle gå av, jag knakade så i i bomben att jag till och med tror min Naprapat vart chockad.  Det ska nog allt bli ordning tillslut.
 
Höstens träningar har dragit igång och dom första utav dom fick jag ställa in men nu har dom dragit igång på riktigt .
Sen fick jag reda på här om dagen att KG är sjukskriven några veckor och det är svårt att hitta ersättnings tränare så det är så mycket tävlingar runt om så nu blir det i allefall lite lugnt på träningsfronten. 
 
 
Nästa vecka ska jag träna för Peter Eriksson i alle fall så det ska bli kul! Aida och jag är taggade!

Kommentera

Publiceras ej