Efter morgonens rutiner i stallet så brukar jag göra två val, antingen så stannar jag kvar efter jag är klar med allt för att rida Aida eller så åker jag hem och sover några timmar för att rida sen mot kvällen.
 
Så länge ridbanan funkar så har jag aldrig haft problem när på dygnen jag rider men just nu när banan är så ny och underlaget ska sätta sig ordentligt så väljer jag nu att inte rida där. Så uteritt blir då mitt alternativ i viket fall som helst. Nackdelen är ju nu att det bli så mörkt och panlampan måste fram.
 
Idag hade jag laddat den så nu var det inga som helst problem att rida.
Den panlampan jag har är extremt bra och lyser bättre än dom flesta billyckorna . Sålänge den lampan är laddad så har jag inga problem att rida ut när det är mörkt ute.
 
 
Vi red en runda som brukar kallas för "Eknäs rundan" och den ger varigerat underlag, mycket upp och nedförsbackar, bra galoppsträckor, lagom lång för en bra motions runda.
 
Hon fick på sig sitt back on track täcke på kvällen sen så hon fick sova med det på.

Kommentera

Publiceras ej