I fredags var jag i Mariefred för dressyrträning. Var inte där förra veckan så nu åkte jag ner igen.
Har låtit Aida vila förmycket egentligen så jag kände mig inte hemma i dressyrsadeln... hade svårt att sjunka ner och slappna av i låren ordentligt... I övrigt så skötte sig Aida jätte bra!
 
Vi övade på våra öppnor och förvänd öppna för att få henne att bli mjuk och lös i sidorna så hon kan spåra bättre och gå mer. Jag tränar då samtidigt på att försöka lära mig känna vart jag har hennes bakben och varigera spårningarna.
Jag tycker det är svårat att känna tempot och vart hon trampar någonstans med bakbenen.
Sen gjorde vi mycket övergångar och vi lekte med samling och längning av stegen. Svårt i skritten!!
Där är något jag också har svårt med ibland att känna , när länger hon steget och när ökar hon bara!? Tack och lov för speglarna i ridhuset men hemma blir det svårare!
Vi fick till några bra långsidor och puschade gränserna för att få henne optimalt sammlad så hon nästan skulle trava på stället. Jag måste våga pressa Aida mera i samlingarna och ökningarna för att få henne mer snärtig.
Under träningen övade vi mycket på att ha Aida i en högre form och då genast kändes hon lite mer vinlig ,men vi klarade oss igenom alla svårigheter och det kändes rätt så bra på slutet.
 
Jag vet nu vad jag ska göra i hemläxa så åker jag dit igen nästa vecka!

Kommentera

Publiceras ej