Idag var det då dags för att vidga mina vyer och testa en ny tränare.
Jag kommer fortfarande ha kvar dom jag har men hoppar in nu som reserv för Per Dahlgren då KG är sjukskriven.
 
Jag har aldrig tränat för Per förut så det här var något nytt för mig.
Han verkade trevlig och såg våra brister snabbt. (Aida går ut med höger bakdel-inte rak linje, jag behöver ha en bättre eftergift i sprången osv.) så vi tränade mycket på rakriktning.
Det stod tre hinder på medelinjen och vi skulle i början ta fem korta galoppsprång över alla dom tre och dom skulle vara så raka som möjligt. Jag fick tänka på att hålla ut min vänster hand/arm lite och sen möta upp med höger skänkel för att få henne rak. Efter några gånger så satte det tillslut fläckfritt. Vi hoppade sen som i en liten bana och med linjen inkluderat plus några andra linjer och hon kändes så fin genom hela övningen . Vi hade en av dom där bättre träningarna idag!
 
Vi ska då fortsätta öva på det vi redan övar på. Vi ska bli mera raka och spåra mera! Hon ska bli mer avslappnad och lös i bogarna. Vi gjorde en skritt övning för just det som jag skulle ta hem som läxa. Jag ska alltså ,när jag går på en volt, flytta in framdelen mot mitten och rumpan får inte tvära utan det är bara frambenen som får tvära. DEN var svår! DEN ska vi träna på!

Kommentera

Publiceras ej