igår så tog Aida och jag tillsammans med en stallkamrat en Uteritt runt sjön. Aida kändes väldigt pigg och framåt och i galoppfattningarna så känner man verkligen hur bakbenen trycker ifrån och vill framåt. Hon vill gärna ligga på i handen nu för tiden när vi rider ut och ska galoppera och det tror jag dels beror på att hon tycker det är kul och sen att hon har fått mera ork till att arbeta. Hon kan nästan bli lite irriterad när jag håller in henne och vill att hon ska gå lugnare än vad hon själv vill. Jag tar hjälp av gramanen vid sånna tillfällen så att hon inte glömmer bort att arbeta rätt även fast hon blir lite taggad. 
Jag övade lite tempo växlingar i traven och även i galoppen och i galoppen körde jag lite utåtställning för att få henne lite extra mjuk i bogarna. Om jag tillexempel ligger i vänster galopp så ställer jag henne åt höger För att tänja musklerna lite vid bogarna. 
 
 
Igår under ridturen så invigde jag även min fina alla hjärtans dag present som var ett par snygga back on track skydd i hoppmodellen. Riktigt fina var dom och jag är så glad och nöjd över dom! Älskar verkligen back on track prylarna!! Dom hjälper hästen så mycket och förebygger mot överansträngning och inflammationer osv. Jag är så nöjd över alla min prylar jag har från dom.
 
 
Efter ridturen så satte jag mig i bilen för att åka upp till Norrtälje för att kolla på en hästlastbil. Jag kommer inte berätta hur jag kommer göra ännu mer än att jag letar lastbil och att jag kommer att köpa en men jag vet inte vilken. Han som jag mötte var som hade lastbilen var fälttävlans ryttare och tävlat både EM och VM i fälttävlan. Han hade ett samarbete med en svensk kille i Holland som han kör ner sina unghästar till för träning. Han hade även en Morgan häst uppfödning på gården så fick se otroligt vackra hästar. Han var även god vän med min tränare KG Svensson. 
 
Man får se hur allting blir....
 

1 kommentarer

Ellen - tävlingsryttare

12 Feb 2017 12:44

Så söt hon är!

Kommentera

Publiceras ej