den här gången så tog Aida och jag ett trimm pass på banan. Vi red fram ute i både trav och galopp och sen gick vi in och tränade på lite hemläxa ifrån dressyren. Hon var väldigt fin och jag började först att jobba henne mycket i traven på volt och även tempoväxlingar på långsidorna och att jag skulle låte hennes trav växa steg för steg och få henne avspänd i ökningarna och lägningarna. Vi gjorde även halvt igenom för att få henne vändbar och mjuk och vissa gånger bad jag henne flytta för skänkeln. Jag ska försöka för det mesta att mjukt flytta henne och inte kräva förmycket tvärning. Jag kan vilja be om för mycket ibland , mer än vad jag behöver egentligen. Samma sak gör jag i öppnorna på långsidorna att jag kan be om för mycket så att en öppna kan lätt bli en sidvärsrörelse för mig...
men även öppnorna idag tyckte jag vi fixade strålande. Det är alltid svårare att kritisera sig själv när man inte har speglar runt sig så då måste jag gå på känslan mera och den tyckte jag var bra! 
 
I galoppen sen så övade jag endel förvänd galopp och hon har blivit så stark och fin i den! Så kul att endå kunna rulla varv efter varv på både fyrkanten och mindre volt. Och hon tycks inte ens anstränga sig längre. Går stadigt i formen och jobbar på bra. Den förvända höger galoppen är liiiite liiite jobbigare men det finns alltid en sämre sida och en bättre. Vi galopperade även serpentiner och det gjorde hon jätte fint. 
 
Så nöjd över Aida och hon kändes väldigt dyr. Det är verkligen en fröjd att få sitta på henne och jobba! 
 
Idag har även startlistorna inför kommande helg kommit ut och det ser ut att bli bra! Jag är taggad!!
mer info om det senare i veckan!
 
 

Kommentera

Publiceras ej