Jag ska bli bättre på att försöka uppdatera här, det ska jag lova mig själv och som så många gånger förr så hoppas jag att det ska hållas! 
 
Nu när allt börjar komma igång igen med tävlingar och träningar så är det så mycket roligare att skriva ner det än hur det var i höstas när hon var dålig och skadad och vi inte tävlade något...
 
I januari var vi iväg på första hopptävlingen i Stockholm och det var en mer känna på klass är riktigt tävling. Vi startade då 1.00-1.10  med inte allt för bra resultat... i 1.00 så fick vi en felfri runda och rosett och i 1.10 så kom vi till omhoppning och sen red jag för slarvigt i omhoppningen och vart lite jagande så det gav ett resultat på tre ner... men för att inte ha varit ute på tävlingsbanorna sen i våras så var det väl endå helt okej!
 
vi startade en pay & jump på hemma klubben också för att testa oss i 1.20 (körde en 1.10 också) och där fick jag en superbra känsla.
i 1.10 så rev vi sista hindret då jag inte red ihop henne på den långa galoppsträckan som var fram till sista hindret vilket var sååå synd! Men känslan jag hade var sjukt fin!  I våran första 1.20 sen så hoppade hon sjukt bra! Så enkelt som det kändes trodde jag inte det skulle kännas först och så högt som jag trodde det skulle kännas kändes inte alls så högt. det var två kombinationer på banan och ridningen till första kombinationen vart dålig då jag inte höll igen höger sidan på henne och det var resultat med att hon rev a hindret och då även b hindret.... så grämer mig lite över det! Men där emot så red jag så mycket bättre mot det sista hindret som hade lång galoppsträcka till sig så det kändes endå sjukt bra! Andra kombinationen hoppade hon strålande på så det var mest min orutin som spelade in där.
 
träningarna på runsten har rullat på som dom ska när dom började i januari och både Peter Eriksson har sett stor skillnad på henne och att vi nu kan avancera oss lite mera! Även KG Svensson tycker att det hänt mycket och att han tror att detta år kommer jag få riktigt kul med min häst! Och det hoppas jag också på såklart!
 
Nu har även dressyträningarna börjat och samma där så har det hänt mycket! Hennes styrka är otrolig och uthållighet. Hon orkar hålla en samlad galopp nu utan problem så våra galopp piruetter känns inte långt borta. Vi har planer att starta en LA i mars och sen om den känns okej så ska vi gå upp ett steg till MSV. Men en sak i taget!! 
 
Hur som helst så är det riktigt kul att allt rullar på igen! 
Ser så fram emot allt och vad denna vår har att erbjuda och vi kämpar alltid för att bli bättre.
Team Lärnestad är ON THE ROLL!
 
 

Kommentera

Publiceras ej