Igår (Söndag) så tog jag mig ut på fältet för att motionera Aida lite. Hade min underbara stallkamrat med mig som kunde knäppa några bilder under passet som jag tänkte dela med mig med.
 
Hon kändes väldigt fin igår och vi kunde göra galoppombyten ifrån höger till vänster nu utan större problem men om man vände på steken så vart det svårare men hon grejade det förvånansvärt bra endå!  Vi tränade på lite sidförande i både höger och vänster men tragglade inte en längre stund på det.
 
Jag fokuserade mest på att få ett bra stöd i handen och rida mer framåt till handen så hon inte går bakom handen vilket hon lätt kan göra. Jag måste driva på henne mera och då blir både jobbigare för mig och Aida surar ur när jag trycker fram henne. Hon tycker att jag kräver alldeles för mycket av henne...
Hon ska bara acceptera att vill jag att hon ska gå framåt,  då ska hon reagera och inte diskutera!
 
Vi tog några små språng över pallarna på åkern bara för att träna på låga hinder och fokusera på att hon ska komma runt med ryggen. Vi gjorde tempoväxlingar och övergångar men inget jag la ner tid på sådär. 
Vi gjorde liksom ett ihop plock av lite olika övningar och la ihop det till ett , haha!
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej