Som jag nämde tidigare så var jag på hoppträning för Peter i Onsdags. Han kommer bara en gång i månaden så man vill ju göra bra ifrån sig när man väl är på plats.
Redan ifrån början kändes Aida inte framme för skänkeln och jag fick jobba mycket med det genom hela tränings passet.
Vi började med att göra serpentinbågar i trav och över medelinjen låg det en bom som vi skulle rida över. Det var 6 bommar på medelinjen och minst lika många bågar på det.
Aida hade lite svårare att ställa till vänster i vänster bågen men höger gick det lättare i.
 
Vi gjorde sen samma sak i galopp men i stället för serpentin bågar så var det en 20 meter volt med två bommar på varje sida av volten. Det var jobbigt att hålla igång galoppen framåt på henne och hon var mest sur och gick emot. När vi väl började hoppa så hoppade vi mycket i sväng och att vi skulle göra skarpare svängar eller oförutsägbara svängar efter eller innan ett hinder. Det var väldigt knepigt i vissa lägen att få med sig häste i svängarna och ibland blir det även missförstånd. Aida hoppade endå allt jag bad henne om och det var inte större grej utav det men hon var inte alls på den nivån som jag är van att ha henne på. Hon såg inte glad ut under ridpasset heller så något måste ju ha stört henne.....Jag kan ju också vara ärlig och säga att jag var inte heller med i matchen riktigt. Jag red dåligt och la henne ofta fel emot hinder och fick inte alls det där flower som vi brukar få. Jag var missnöjd på mig själv och min ridning och Aida var mest surig...jag vet inte om det kan ha något med att hon brunstar eller så hade hon bara en dålig dag...alla kan inte bara ha bra dagar...
 
Jag kommer motvilligt dela med mig av lite bilder men för det mesta så skämms jag över dom... jag ber om ursäkt redan nu för min dåliga ridstil....
 
 

Kommentera

Publiceras ej