För någon vecka sen var jag på träning för Helena Persson på Runsten. Hon fick hoppa in som reserv då min huvudtränare inte kunde träna just den dagen men att ha Helena som reserv var inte dåligt!
 
Vi red fram lite självständigt i trav och galopp för att sen arbeta på galoppbommar.
Det var ungefär 5-6 st bommar och den första bommen hade långt avstånd till andra och den andra bommen hade lite kortare till tredje och så minskades det vartefter. Man skulle helt enkelt minska galoppen över galoppbommarna och avstånden minskade mellan bommarna. Super svårt men Super nyttigt! Man fick verkligen tänka på sin egen ridning och inte bara låta hästen rinna över bommarna.
 
Vi hoppade sen lite linjer med olika galoppsprång imellan och tillslut så satte vi ihop allt till en bana. Aida visade sig verkligen frå sina bästa sidor och Helena sa själv att hon var väldigt fin och välriden och hade en fin inställning till hinder. Att hon även var en vacker häst, men det var i och för sig inte första gången någon sa det. Kände verkligen självförtroende efter det träningen och Aida skötte sig strålande och jag red bra! Jo ibland får faktiskt jag ge lite beröm till mig själv också!
 
Så synd att inget hamnade på bild eller så då det här var en träning värt att sättas i bild!

Kommentera

Publiceras ej