Jag och en stallkompis har byggt så fina terräng hinder på våran ena åker vi har nära stallet. Idag fck dom invigas lite lätt av oss.
Aida märker jag tydligt på att hon tappat styrkan i hoppninen då hon gärna nu vill hoppa på fart...sånt gillar jag inte så i veckan blir det studds övingar. Det är inte jätte höga hinder så hon behöver inte hoppa på fart utan hon kan enkelt ta en större galopp steg över och endå klara det. Men endå blir hon lite stark och flängig och rinner iväg. Det blir lydnads övningar här framöver också! Lydighet är A och O!
 
Det var i alle fall kul att hoppa lite hinder på ängen och tror båda våra hästar uppskattade det. Jag hade lite tajt med tid då tanken var att ta lite bilder när vi hoppar dom men så vart inte fallet tyvärr. Sånna bilder kommer vid annat tillfälle.
 
Bjuder på en bild på terrängträningen som jag och Aida var på för någon månad sen! 


 
 

1 kommentarer

Sanna

21 May 2016 22:28

OJ vilket språng...! :)

Svar: Ja ibland tar hon allt i! :P
Beatrice Lärnestad

Kommentera

Publiceras ej