Idag tog Aida och jag det välbehövliga passet på ridbanan. Det var ett tag sen vi tog ett pass där så det var läge nu! 
Vi skrittade fram ute och sen när vi väl kom in på banan så arbetade jag henne i skritt. Jag skrittade mycket på böjt spår för att få henne mjuk i sidorna. I trav sen så gjorde jag samma sak där. Mycket böjt spår på både stora och små volter. I galoppen så gjorde vi tempo växlingar och körde även där på böjt spår. Gjorde större och mindre volter även där. Efter en kort paus där vi båda fick återhämta oss ifrån framridningen så tränade vi lite i trav igen. Där tränade jag på mer sidvärtrörelser och på öppna på långsidorna i båda varven. Hon kändes jätte fin men fick inte samma flyt när jag flyttade henne för vänster skänkel...Körde även lite förvänd galopp också mot slutet innan jag travade av henne. Hon fick sen en dusch och soltorka på ängen och beta lite gräs! Är endå nöjd efter dagens ritt och Aida skötte sig bra. Hon vart väldigt mjuk och fin mot slutet! 


Kommentera

Publiceras ej