Hej och hallå igen!
Det var ett tag sen sist och jag hade nu tänkt ta upp det här med bloggandet igen.
Hade tappat motivationen till det då Aida vart skadad sist och sen för ungefär 2 veckor sen vart hon sparkad illa på vänster baken så hon fick stå i vila igen...
 
Sen senaste gången så fick jag planera om min vår säsong och det har jag fått göra nu igen... Inte ska det få gå lätt någongång.
I helgen skulle vi åkt på meeting igen men det får jag stryka mig ifrån och kör oss in på tävling nästa helg och då är det bara en klass jag startar. Så den hinner vi träna till i alle fall!
 
I måndags fick hon sina tänder kollade och raspade och hon fick även en koll på hennes öga då hon fått som en liten knöl precis under ögat. Den var ofarlig men det kan vara en liten tumör. Om den spricker så ska vi behandla den men annars låter vi den vara sålänge hon inte besväras utav den. Den knölen kom ungefär för 3 månader sen.
Hon fick massage i tisdags och fick en genomgång i bogarna och i halsen. Hon ska komma ut igen om 3-4 veckor och köra igenom henne igen och då ta ländryggen och stora musklerna vid låret och rumpan. Hon blir även behandlad med laser.
 
Hon har fått gå promenader både i tisdags och onsdags och idag (torsdag ) red jag ut med henne ett lugnare pass.
Vi red en ny slinga som var jätte bra och den innehöll mycket skritt. Sen red jag henne i alla gångarter och hon kändes mycket fin.  Red ut med två vänner ifrån stallet. Det är alltid tevligt med ridsällskap!!
 
Mycket har hänt i livet privat också. Jag har gått igenom en seperation ifrån min sambo som var både tuff och jobbig då vi bestämmde att gå skillda vägar. Jag har då fokuserat mer på ridningen och studier och pluggar nu till special pedagog och jobbar extra i både stall och som servetris.
 
Ja som sagt, mycket har hänt och ni kommer säkert hänga med snart i allt som händer ju mer ni läser och följer min blogg.
 
Jag tänkte redan nu passa på med en frågestund för att ge er svar på så många frågor som möjligt medans jag har varit borta!
 
Jag hoppas att min länge frånvaro inte har skrämt bort alla!
Aidas och min första dressyr tävling för i år i Mariefred!
(mer bilder kommer jag garanterat att bjuda på)
 
 

1 kommentarer

Sanna

20 May 2016 22:32

Åh, vad fin hon är, fantastisk färg. :) Alltid supertråkigt med skador, håller tummarna för att allt läker fort som attan!

Svar: Tack så mycket! Ja vi hoppas på att hon håller sig frisk nu!
Beatrice Lärnestad

Kommentera

Publiceras ej