När är snart Maj slut och den sista vår månaden är över. Första sommar månaden börjar om drygt en vecka och jag längtar!
 
Det som händer i Maj är inte så mycket men det läggs mycket fokus på styrka nu och att få en mjuk och fin och e lyhörd häst. I helgen blir det nämlig tävling för våran del i hoppning. Har fått stryka mig under mina två tävlingar jag hade i Maj för att Aida har varit ur form pga spark skadan . Så nu hoppas jag vi hinner matcha oss till helgen. Det blir 1.00 och 1.10 och det är i mälaröarna och där har vi varit förut och tävlat. Gick dock inte så bra då men vi hoppaspå bättre resultat den här gången.
 
Helgen efter är det nämligen dressyrtävling i botkyrka (då är vi inne i juni månad). Ska försöka boka in mig på någon dressyr träning nästa vecka innan tävlingen för att få lite vägledning och några bra tips! Ska då starta en LA:3 igen och den här gången ska jag inte rida till vänster efter uppridningen utan höger. Råkade ju rida fel efter uppridningen på Lokala dressyr tävlingen i Mariefred sist och det kostade mig en placering...Så inga fler tabbar!
 
 

Kommentera

Publiceras ej