Haft en full helg och vecka med både träning och tävling. 

I helgen var vi iväg till Mälaröarnas ridklubb för en 100 och en 110 hoppning. Var en låååång väg ifrån parkeringen till framridningen (längre än vad jag hade räknat med ) så fick lite bråttom in på framhoppningen. Väl inne på framhoppningen så kändes hon med redan från början. Hon verkade tycka det var kul att komma iväg och göra något! Inne i första klassen så satte hon en dubbel nolla och vi tog en delad tredjeplats! En otroligt fin runda och känslan var extremt bra! 
I klassen efter sen så vart det en längre väntan och det var ingen idé att gå tillbaka till parkeringen heller. När det väl var min tur i 110 så kändes hon minst lika fin här. Vi fick ett tråkigt pet på hinder nr 2 och för att bli placerad behövde jag mindre än 6 fel. För att nu få 4 fel och vill inte ha tidsfel så red vi på lite fort. Vi kom till muren och då petade hon till ena blocket så den hamna på sniskan så då fick vi 4 fel där.... Hamnade 10 tillslut... 
Överlag så kändes hon jätte fin för att ha stått i vila för att ha varit spark skadad och nu levererar hon mig en tredje placering!  En otrolig häst jag har ibland! 




I veckan här så har det varit intensiva tränings dagar för min dressyr tränare. Både måndag,onsdag och torsdag har vi jobbat! I måndags jobbade vi på att hitta tillbaka till dressyr sitsen och att Aida skulle fortsätta söka sig framåt neråt i formen och hitta ett lugnare tempo . Hon ville inte riktigt ta stöd på bettet så hon gick och glappade lite så det vart lite symaskins effekt ibland. Vi tränade också på att jag skulle hitta tillbaka till min djupare sitts då jag nu kommer fram med överlivet lite väl mycket. Och att jag ska ha armbågarna mer intill min sida och släppa ner mina ben så dom blir längre . Lättare sagt en gjort med allt man ska hålla koll på.... Samtidigt för att försöka få hästen att jobba bra med bakbenen på rätt ställe då hon kan sladda ut/in med rumpan och inte gå för sakta och inte gå för fort och så ska man vara avslappnad..... 

På tisdagen sen så red jag utan stigbyglarna på åkern vid stallet. Tränade mycket övergången och att det inte skulle bli springit och fokusera lite på mitt djupare säte, att verkligen komma ner i sadeln ordentligt ! 

Tisdagens slit hade hett resultat på onsdagens träning sen då hon tyckte att det var STOR skillnad på henne sen i måndags. Vi tränade nu lite sidvärtrörelser och öppna och sluta och den förvända slutan. Vi tränade även den förvända galoppen och mycket övergångar! 

Torsdagens träningen sen så såg min tränare att det var en stor skillnad på henne från dagen innan. Hon ligger kvar bättre i den djupare formen men vänster är det trögare i.  Jag måste fortsätta vara nogrann i min ridning och inte små slarva. Att tar hon inte stöd på bettet så rid lite långsammare. Vi övade mycket övergångar och tränade mellan traven lite. Vi tränade skritt till galopp fattningarna och det var ju något som var riktigt jobbigt tyckte Aida! 


Kommentera

Publiceras ej