Idag var det tävling på min hemma klubb på Södertälje ridklubb. Jag startade två 100-100 för att känna att vi hade hoppsprång i oss och att det kändes som en bra uppladdning inför kommande tävlingar!
 
På framridningen var hon i men klonkade till på räcket en gång. ingen rivning men hon klonkade i. Jag tog inte allt för många språng på framhoppningen då det inte känns nyttigt att nöta runt där . Sålänge hon får i sig några språng i kropen och hon vet vad höjden ligger på så tycket jag att sitta och nöta runt hästen så den blir trött är bara onödigt. Sen om det uppkommer problem så ska man såklart göra om och göra rätt men känns det okomplicerat så är det bara att köra. 
 
Första starten var hon väldigt framme och tyckte nog det var rätt kul att få komma iväg och tävla. En fin runda enligt mig men hon var dock i två hinder och klonkade....Suck! Hon får sluta ta och vara så nonchalant emot bommarna. 
Det slutade med 0 fel och inom maxtiden så vi fick rosett!
 
Andra starten joggade jag henne imellan och sen in igen. Hon var nästan ännu mera nonchalant nu emot bommarna och klockande i flera st... Vissa språng gjorde hon super fint och andra var hon i...så typiskt!!
Men det slutade med 0 fel och inom maxtiden så fick rosett nr 2!! 
 
Tappra försök och hon grejade det!!
 
Det blir mer träning nu för att få henne att få upp tassarna ordentligt och att hon ska sluta vara så nonchalant!!
 
Bjuder på bilder från första starten och film ifrån andra starten.
 
 
 

1 kommentarer

Rode Gradin

24 Jan 2016 23:14

Vilken vacker häst. Otroligt fin! :)

Svar: Tack så mycket! jag hon är ett riktigt ögongodis!
Beatrice Lärnestad

Kommentera

Publiceras ej