Nu är det nytt år och det kunde inte börja mer stressigt än vad det gjorde för mig , haha! Har kommit tillbaka till jobbet efter jul ledigheten och jag ser verkligen fram det nya läsåret med eleverna! Aida går bättre och bättre och vi har varit i Mariefred för årets första dressyr träning. Det var välbehövligt och nu vet jag lite mer om vad jag ska sträva efter i min ridning.
 
Jag ska jobba mer med skritten och bakdelsvändningar i skritt. Just för att få henne att vänta och inte bara luffsa på fram i skrit utan faktiskt gå i ett arbetstempo i skritten. De tror jag är den svåraste gångarten för henne just nu och ju mer man kommer upp i klasserna ju hårdare bedömer dom skritten i dressyrprogrammen. Jag fick även ett tips at arbeta Aida förs i galopp och sedan trav då hon får mycket bättre trav efter att hon arbetat i galoppen och det är nästan lite lättare att koma åt hennes surdegar i galoppen än traven. Sen göra mycket tempoväxlingar från mellan trav till ökad tav till sammlad trav och likadant i galoppen. Från arbetsgalop till mellan galopp och sen till sammlat. Sen från galopp till skritt är svårt. hon kan nästan vilja göra alt istället för att fortsätta skritta. så fick ett tips att försöka få ner henne i ett trav steg innan jag går över till skritten. Svårt det där men gud så nyttigt det är!!
 
Anmäld till första tränings tävlingen också på hemma klubben . Så nu jäklar!!
 

Kommentera

Publiceras ej