Kallt var det idag! Både min halsduk och hästens skägg vart alldeles frostigt!
Vi tog ett pass på banan idag och vi jobbade mycket på volt då det är typ det enda man kan göra på banan just nu då det kan vara isigt eller halt på vissa ställen. Men där jag red var det safe att rida i alle fall. Vi varierade att gå på volt till att gå på rakt spår imellanåt men unvek där det var dåligt underlag. Jag tränade lite på att hon skulle gå öppna på böjt spår på volten och i höger varv var det svårare än vänster. Vi fick till några bra tillslut men man kan inte alltid hoppas på att hästen går som en klocka. Ibland känner jag mig lite bortskämd med Aida då hon alltid för ofta går fint. Men imellan åt så kommer stoet fram i henne och då vill hon inte riktigt samabeta även om jag vet att det jag kräver av henne är egentligen inte svårt för henne. 
Vi tog lite förvänd galopp också i båda varven och vi tog lite skänkelvikning i trav! Att flytta för vänster skänkel var svårare tyckte hon men hon fick till det bra där på slutet endå. Kort och gott är jag endå nöjd med dagens pass men det var också väldigt kallt! Mina tår visste jag inte riktigt om dom satte kvar mot slutet men jag kände dom väckas till liv efter en stund i en uppvärmd bil, haha!
 
 
Frusna små mular! Gullit!! <3
 
Då det inte finns så mycket ridbilder att bjuda på så kommer därför lite bilder på min hund som jag tog idag. Min lilla trött mössa!!
(att bädda sängen brukar annars vara min bästa sida...dock inte idag....)
 

Kommentera

Publiceras ej