Igår vart det även en Uteritt med lite konditions träning och jag fick med mig en litet gäng ut! Vi var tre st och sen jag! Tre fuxar och en guling! 


Vi har en super bra slinga som jag brukar träna kondition på så vi red dit men två av tre fuxar skulle inte ridas så hårt så jag och en till tog några vändor på galopp sträckan. 

Aida hade grymt mycket krut i sig igår att hon knappt kunde stå still. Hon till och med små reste sig när jag bad henne pausa. Det är ingen sida jag är van att se Aida på så vet inte vad det tog åt henne. Hon behövde kanske bara springa av sig lite ?! Men även efter tre vändor på våran långa slinga så var hon hur pigg som helst. Hennes flås är bra också så hon blir inge så trött. 

Har kört nu 3 ggr på galoppsträckan några gånger och kanske ska öka lite nu med yttligare 1 vända så det blir 4? 

Hur som helst så såg Aida grymt nöjd ut efteråt och hon hade som sagt mycket energi kvar efteråt! Vilket är helt sjukt i mina ögon men det är väl ett tecken på bara att hon är i bättre fysisk kondition än jag trodde! 

Det är roligt att se den lite mer fartfyllda Aida blomma ut då hon varit så layback genom åren. Hon har liksom mognat på ett helt annat sätt tycker jag! Det kan jag både ta användning för i terrängen och hoppningen! 

Kommentera

Publiceras ej