Igår så tog vi enligt planen en uteritt och jag fick med mig en stallkamrat ut också så det gjorde uteritten mer rolig! Det hann bli mörkt ute men vi har så sjukt bra pannlampor så det gör liksom inget om det är mörkt eller inte!  
Vi tog det lugnt ute med lugnt galopp jobb och en skön jogging. Hon tyckte det var skönt att få komma ut lite nu efter att ha vilat i två dagar. Först så fick hon galoppera på lite friskt första galopperna för att få ur sin mesta energi men att hon fortfarande skulle gå kontrollerat och inte att hon kastar sig iväg för fort. Dom sista galopperna  så fick hon gå mer samlat men endå avslappnat. Det tyckte jag hon gjorde mycket bra!!! Hon låg väldigt stadigt och fint i handen och hade ett bra tempo och en jämn rytm! 
 
Ibland så bara älskar jag att sitta på den där hästen! Hon kan verkligen göra mina dagar!
 
 

1 kommentarer

Ellen - tävlingsryttare

21 Dec 2016 16:59

Vilken fin häst!

Kommentera

Publiceras ej