Aida och jag tog en längre tur idag där vi tog endel långa galopp sträckor. Vi öste inte på i någon snabb galopp utan vi rullade på i ett behagligt tempo med en bra form och med en bra framåtbjudning. Innan galoppen så tog vi en lång skritt på 10-15 minuter och travade i nästan samma tid. Så hade en god uppvärmning innan. efter några galopp sträckor så fick hon gå i lite trav igen för att joggas och återhämta sig lite så inte mjölksyran kickar in. Vi tog efter det lite samlad galopp innan jag travade av henne lång och låg i ett friskare tempo. 
 
Hon har som sagt förvånansvärt bra kondition enligt mig och hon vart bara lite svettig under sadeln. Kon kändes inte ansträngd efter den uteritten. Hon fick sig i alle fall en dusch och en schamponering på benen sen lite mat i krubban innan hon fick gå ut i hagen igen.
 
Aida kändes otroligt fin i alle fall. I början fick hon vara lite lägre i formen och därför hade jag lite längre tyglar. Efter en stund kortade jag tyglarna allt mer så hon fick ett fint stöd i handen. Hon la sig ann fint och accepterade läget väldigt fort. Stundtals vart hon lite knepig men i stort sätt låg hon bara helt stilla och travade på fint med att vara lätt i fram och med en bra påskjut ifrån bak.
 
Galoppen är helt fantastisk på henne så kan inget annat säga att jag bara njuter. Hennes rundhet har blivit så fin och hon känns så stabil och balanserad! 
Sjukt nöjd efter denna uteritt!
 
 

1 kommentarer

Hanna

13 Aug 2016 06:18

Super söt hästis!

Kommentera

Publiceras ej