Det var ett otroligt fint väder igår. Det var varmt och solen lös. Jag bytte om till dressyr sadeln igår och tog ett trimm pass på ridbanan. Jag la fokus på övergångar idag och att hitta rätt tempo i gångarterna. Hon kan gärna bli lite för lätt i handen och då får jag driva på henne lite mer in i handen så hon hittar det där stödet på bettet. Då får hon en mycket bättre tackat i sina gångarter och ett bättre sug.
Vi tränade på övergångarna mellan skritt till trav och trav till skritt. Där dog hon lite in i skritten och jag fick driva på henne mer. När hon väl fick en avslappnad skritt med ett bra tempo och med ett bra gung i ryggen så rider jag in i trav igen. Jag försöker hela tiden tänka på att hålla mina händer så stilla som möjligt. 
Jag tog övergångar mellan trav och galopp också och det gjorde hon bättre. Hon kan få lite för sprungit trav precis efter övergången från galopp till trav men efter en stund så slappnar hon av lite mer och då kan vi gå ner i ett bättre tempo. 
 
Mot slutet tränade jag på lite galoppombyten , ska försöka göra några varje gång så tillslut ska väl det där sitta! 

Kommentera

Publiceras ej