Nu har Aida börjat att ridas igen efter en tids ofrivilligt uppehåll. Mina sommar planeringar och tävlingar har ju gått åt skogen så får satsa bra på träningen under hösten och får se om jag startar något senare i höst eller så. Vi får se! 
 
Hur som helst har hon nu börjat ridas sen en vecka tillbaka. Har börjat rida henne varannan dag för att mjukstarta henne lite smått och hon känns oförskämt fin!  Hon är inte alls så ur form som jag hade räknat med utan det är mest min form som har ändrats. Jag har blivit lite svagare i magmusklerna och rygg partiet så det får jag träna upp. 
 
Hon har fått ett makeover efter sommar vilan och fick sig både ett bad och en frisering! 
 
Före : 
 
 
Efter : 
 
 
 
Klippning av svans 
Före : 
 
 
Efter : 
 
 
 
Klippning av manen
Före : 
 
 
Efter : 
 
 
 
 
Jag tog henne sen på en Uteritt på 50 minuter och skulle egentligen bara skritta och trava henne lite. Hon kändes så otroligt glad och på när vi var ute så kände inte att trava var nog för henne. Så jag tog även lite galopp och hon kändes så fräsch i kroppen. Så rund och mjuk och var verkligen bara underbar att rulla fram på i skogen i galopp. Vart riktig mys ridning för min del. Hon fick mest gå i alla gångarter för att jag skulle känna hur hon kändes. Och jag vart glatt överraskad! 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej