Idag så fick jag rida i regn. Det var länge sen jag red i regn sådär... Tur så fick jag inte den värsta regnet över mig när jag red men blöt vart jag endå.
Vi red ut först en runda för att värma upp i alla gångarter. Sen gick vi in på banan för att träna lite tempoväxlingar. Målet med ridningen idag var att stämma av gas och broms och hur lydig hon var inför imorgon. Vi gjorde tempoväxlingar i både trav och galopp. 
Hon är lite stelare i sidorna nu för tiden men det tror jag bara är för att hon är otränad och inte ridits så mycket gymnastiskt den senaste tiden.  Ska försöka lägga lite mer fokus på gymnastiken ! 
Jag är nöjd med Aida och hon skötte sig fint! Ibland kommer man på kant då man kommer åt något som var jobbigt för henne men annars var hon jätte fin! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej