I söndags fick Aida massage av min duktiga hästmassör Li. 
Hon kändes väldigt fin i lördags när jag red henne och då red jag henne väldigt lätt. Gjorde inget jobbigt pass utav att hon fick gå ur sig sin träningsvärk ifrån hoppningen som var i torsdags och hon fick gå i alle gångarter och bara vara nöjd där. Hon kändes i allefall grymt fin!
Li tyckte hon hade musklat på sig bra i kroppen och var lite små spänd i vänster bak lår och höger sidan vid ländryggen. I övrigt var hon mycket mjuk och fin. Hon fokuserade på att ta bort spänningarna där dom satt och aida släppte sina spänningar fort och det krävdes inte allt för mycket knådning för att få loss det. Det tyder på att hon svarar väldigt bra på behandlingen och har bra återhämtning och är frisk i övrigt i kroppen. 
Vi kollade även upp sadeln jag har och den satt bra men kunde sitta ännu bättre med en padd under så det ska jag köra med nu ett tag för att se hur det känns! 
 
Jag ska fortsätta med samma träningsupplägg och samma tänk. Fortsätta vara noga med att stretcha henne efter hårda rid pass och täcke henne varmt om det behövs. 
 
Har gått promenad med henne i måndags (igår) på ca 20-30 minuter och även idag ska jag även gå en promenad på 20-30 minuter.
Imorgon , om hon ej är varm i benen eller hovarna, så kommer jag att rida ett pass för att känna hur hon känns och kunna lägga upp den kommande tränings planeringen.
Älskar att planera träningar och hur jag ska lägga upp allt arbete. Är väldigt noga med upplägget för att få en sån bra kurva som möjligt. Det gynnar oss båda i längden. Om allt känns fina och bra på onsdag så kommer jag nog även hoppa i slutet av veckan.
Hon känns verkligen på topp nu! Ser fram emot denna säsong!
 


Kommentera

Publiceras ej