Smilla är jag bara ute och skrittar med. Är i skogen och klättrar lite med henne. I Onsdags när jag skulle rida henne så halkade hon omkull på isen och blev liggandes och kunde inte ta sig upp. När hon väl hade rest sig upp så föll hon ner igen. Jag han av innan hon föll till marken. Tillslut kom hon i alle fall upp och jag gick med henne lite för att se hon hon blev halt eller sträckte sig. Ingen hände tack och lov så jag satte upp på henne igen för att hon skulle stressa ner sig. Hon blev riktigt stressad och stel som en pinne efter det. Men jag ville få henne lugn innan vi gick hem så hon inte frknippar rdning med att hon ska falla omkull på en isfläck. När jag kom hem kännde jag igenom henne noga men inget verkade ha hänt henne vilket kändes skönt! Jag var orolig att hon skulle ha slagit i höften eller sträckt sig illa. Men jag beslutade i alle fall att dagen efter (alltså igår, Torsdag) så gick jag en promenad med henne på asfallt så hon fick gå utan ryttare på hårt underlag , bara som i ett förebyggande syfte. Idag får hon vila så får jag se på hur hon är imorgon.

Aida är ju lite trottsig just nu och vill inte riktigt göra som jag vill. Igår när jag red henne låg hon rätt mycket i handen så jag fick krammla dén henne några gånger och hon låg väldigt mycket på i tempot och ville inte ta det lugnt. Hon var lite fast i högersidan så när jag ville få loss den blev det lite bock och spark. Men mot slutet var hon super. Gick super fint, i rätt tackt och var loss och fin från handen och kunde bära sig jätte fint så det fick räcka för dagen. Imorgon blir det nog skogen så hon får lyffta lite på benen som hon har och klättra lite. Då hon gått några pass på raken som har varit mera krävande.

Igår gick mina ridstövlas sönder, eller min ena gick sönder då dragkedjan paja.... så nu blir det att rida i skor tills den blir lagad vilket jag hoppas någon gång nästa vecka!


Och jaa... jag ska ta ner julpyntet i stallet... snart...

/Beatrice

Kommentera

Publiceras ej