Idag var det hoppträning för Anne igen. Otroligt kul! 
I börja så tränade vi på att hoppa 8-volt på korsidan. Här var det svårt för mig att få Aida att landa i rätt galopp efter hindret då hon byter galopp varje gång. Lika så att hon inte får ramla ut med rumpan i svängen.
Så det vart mycket träning med galopp ombyten över hinder idag. Sen får jag inte heller titta ner i galoppombytet.... jag har en tendens till att göra det...
Efter det så hoppade vi 5 kombination med trav och travbom in.
Här behövde jag få en mer aktiv trav in mot hinder nr ett så hon fick energi vidare igenom hela kombinatonen. gick bättre mot slutet så det var super kul. Behövde tänka på att få in hennes höger bak i kombinationen då hon drar sig åt höger hela tiden. Vi fick hjälp av en markbom som gjorde att vi hamnade rätt lättare. 
Behöver bli mjukare i armbågarna lite till då jag kan bli lite stel. 
Det regnade något så fruktansvärt ute så vi var i ridhuset och det smattrade något så enormt på ridhus taket att jag knappt hörde vad Anne sa! Jag fick göra en övning sen fick jag gå fram till Anne för att höra vad hon ville säga. Sen vart det upphåll ibland och sen regnade det något så oerhört igen! 
Otroligt nöjd efter dagens träning!

Kommentera

Publiceras ej