Idag har jag ridigt alla mina hästar.

jag började med smilla och det gick super. hon var pigg och ville små springa hela tiden. Hon fick trava lite för att bli av med den värsta energin och för att mjuka upp sig lite. Av ren nyfiken het ville jag se om hennes galopp fortfarande satt. Så jag la galoppskänkel för höger galopp, poff så var hon i galopp. Hon hade altså inte glömt något.
Det var riktigt kul att det fortfarande satt.


Sen red jag plaza som jag inte ridigt sen olykan. Så hon var lagom pigg!!! Vi red till vattnet och tillbaka. Jag travade henne lite för att hon skulle bli av med lite energi så hon inte var som en tickande bomb. Hon var jätte fin i traven. så lätt i handen och framåt. Där kunde man verkligens äga att jag hade henne mellan hand och skänkel.

Sist ut var Aida. satte sadeln på henne nu för att ha en liten säkerhet.
Red ner till vattnet med henne också och hon var så fin!!
Travade henne lite och det var helt otroligt!! Hon går verkligen i uppförsbacke! ¨så coolt och känna! Provade en galopp och den var helt otrolig den med!! Går inte och beskriva vilka underbara hästar jag har!

Jag kan med ett leende på läpparna säga att det var en bra sista tur på mina hästar för detta år!

Nu är jag spännd på vad 2012 har att bjuda på i häst väg!!

/Beatrice

Kommentera

Publiceras ej