Idag när jag red Aida så blandade vi uteritt tillsammans med lite galopp på galoppbanan tillsammans med ridning på åkern samt några varv på våran nya ridbana. Den är inte klar ännu men underlaget ska sätta sig så vi ska sladda den varige dag nu! Vi körde verkligen blandad kompott idag med allt möjligt! Hon kändes otroligt fin och glad. Nästan lite för tittig idag bara, letade bus.
Det är bra att blanda underlat man rider på och varigerar mycket så att hästen utsätts för det och härdar sina ben för påfrästningar i framtiden. Jag har alltid varit noga med att rida på varigerat underlag då jag tror att det gynnar hästen mer!
När jag sen hade ridit klart så hade jag insläppet och kvällsfodrade alla djuren.
 
Vi har fått en ny sopborste till stallet och den är så otroligt skön att sopa med! Nu längtar jag nästan lite till imorgon för att få använda den!
 
Nu får jag också börja ladda min super pannlampa då mörkret faller snabbt nu om kvällarna.

2 kommentarer

Ida

01 Oct 2017 09:46

Åh, hur funkar det med grus i stallgången?
Fryser det inte på vintern? (Tänkte på fukt i grus/sanden)
Dammigt på sommaren?

Väldigt fint!! :)


Svar: Hejsan. Det är inte grus utan spånpellets som man blöter upp precis som till boxen. Sen sätter det sig och blir lite samma effekt som kattsand. Dammar bara där man soppar i det eller krattar i det men vi städar spångången dagligen och jämnar till den och då håller det sig snyggt och dammfritt :) sen blir det väldigt tyst i stallet och på vintern fryser det inte, snarare känns det som om det håller värmen bättre :) som isolering :)
Beatrice Lärnestad

Natalie

01 Oct 2017 21:43

Söt häst! Jag tror också på varierat underlag för all slags träning och varierade miljöer dessutom. :) Kram

Kommentera

Publiceras ej