För någon vecka sen så åkte jag till Botkyrka för våran tredje terrängträning i år och nu skulle det upp till bevis för att se om vi klarar av terrängkortet.
Lite nervös var jag allt då jag inte varit på Botkyrka förut och testat deras terrängbana så allt blir ju så nytt.
 
Terräng är ju verkligen något som Aida tycker är  kul. Man verkligen känner det på henne. Hon är taggad och öronen är spetsade framåt och hon är hungrig på nästa uppgift och tar sig ann hindrerna klockrent. Jag som alltid fått pikar till att Aida är lite för layback och väntar för mycket på mig och har inte eget driv sådär framåt , men här blir hon kallad för "het häst". Det har aldrig hänt förut så att säga, haha!!
 
Hon sköter sig verkligen utmärkt och i svårigheterna som i skarpa kurvor eller u-svängar där man ska ta ner dom till trav kan hon enkelt balansera upp sig i galoppen och inte riskera något som att halka till eller så. Jag hörde sen efteråt att några bredvid som också stod och kollade på att dom trodde att vi var ett rutinerat tävlings ekipage. Sånt blir man ju verkligen glad av att höra!!
 
Det var vid ett tillfälle på en lång anridning till en stock som jag red ann henne lite för nära. Då fick hon krypa lite mer inpå och det vart en konstigt språng men hon klarade det endå.
 
Efter en träning i våras och två här på sen sommaren så klarade vi terränkortet. Jag är otroligt stolt över henne och det ska bli kul att komma ut nästa år och testa henne på rikigt i tävling. Jag ska dock läsa på om reglerna och det i TR så jag är helt säker på vad jag sysslar med där ute!! WIIHOO!!
 
 

Kommentera

Publiceras ej