Jaha... nu är vi där igen med skador...på lördag morgon när jag skulle hämta in Aida ifrån hagen för att göra henne i ordning inför tävlingen i mälarhöjden. När jag såg Aida komma emot mig så såg ja något som oroade mig...hennes höger fram var nämligen blodigt...tog in henne för att undersöka hur läget vara..visade sig  vara en sparkskada på höger framben på utsidan av smalbenet... var svullet och såret var rätt djupt, inget som man kan sys endå.. bara att försöka hålla det rent.
 
Nu får hon gå i hagen tills svullnaden gått bort sen är det dags för lite ridning igen... så typiskt att något såntdär ska hände på tävlingsdagen... fick avanmäla mig då jag inte såg en chans att kunna tävla på det där benet...
 
Nu känner jag att meetinget i mariefred ligger i riskzonen...om svullnaden inte går ner snarast så får jag avnmäla mig där ifrån också... det som jag sett fram emot i ett år typ...
 

Kommentera

Publiceras ej