Idag tog Aida och jag det där efterlängtade passet på ridbanan. Vi red först fram ute men sen gick vi in på banan. Jag började med att jobba henne i trav med stora serpentinbågar. Jag var noga med att böja igenom henne vid bågarna och rakställa henne samtidigt som jag ska fånga upp yttersidan(blivande innerskidan ) inför nästa båge. Sen bibehålla tempo och rytm. Vi la oss i ett lågt tempo idag för att försöka hitta tillbaka till rytmen bättre då den blivit ringrostig under vilan. Vi gjorde serpentinbågar i båda varven för att sen gå över i sidvärsrörelser. Jag gjorde sidvärsrörelserna över hela ridbanan för att hon skulle få utrymme och tid på sig att korsta sina ben. På långsidorna sen gjorde jag öppnor.
 
i galopp jobbade vi mest på volt och rakriktning och fortsätta innehålla tempot varvet runt. Att behålla bjudningen i handen och inte slå av eller dra iväg. Jag gjorde även förvänd galopp som en 8 -volt för då blir automatiskt den andra voltdelen i förvänd galopp. Jag tänkte på att fortsätta behålla en liten utåt ställning i den förvända galoppen för Aida vill gärna runda sig lite för mycket och det var vi avdrag på i dressyren sen. 
Jag är nöjd över dagens pass även om det inte var ett av det bästa MEN den var behövligt! Hon behöver gymnastisera upp sin kropp lite nu och få lite mer styrka i kroppen. Imorgon (torsdag) ska hon få vila. Åker eventuellt ut och borstar henne och tvättar hennes ben samt att hon får lite kraftfoder och stå en stund med back on track.
 

Kommentera

Publiceras ej