Igår kväll vid ca 7 tiden åkte jag till Aida. Hade bestämt mig att rida trotts ömheten jag har i baken efter i fredags...
Jag krävde inget större av Aida igår. Jag ville bara få henne i posetiv och glad och framme för skänkeln. Vi gjorde tempoväxlingar och jag ändrade på min sitts och i att slappna av i låren och inte spänna dom.

Jag började med att arbeta henne i skritten. Gjorde det ganska så länge innan jag började jogga henne lång och låg med fockus med att hon ska suga på bettet med bärhet genom ryggen.
Travade henne på volter i olika storlekar och rakriktning.
I galoppen tänkte jag mycket på att inte jaga henne in i fattningen utan vara kvar i sadeln och känna fattningen mera ifrån hästen. Gick riktigt fint!!
Jag långde galoppen och kortade den. Jag ökade galoppen och minskade den. Varierade sittsen mycket så jag tränade mycket på min balans och att bibehålla tempot. Fick en bra känlsa av passet med ingen woow känsla!
Red utan sporrar och spö också och tänkte sluta med det ett tag framöver.
Ska se hur hennes inställning blir då med framåtbjudningen osv.

Igår hann det bli riktigt mörkt på kvällen. Jag som har tänkt rid ut idag får åka tidigare ut till stallet. Solen strålar också!!
 
/Beatrice

Kommentera

Publiceras ej