Det gick inte så bra i eskiltusnaorten ryttarförening.
Hon var super stressad av hennes svanskappa och när min groomer gick runt med henne hoppade hon runt över allt och löddrade.

Det blev också väldigt stressigt  tills när jag skulle starta min 90 klass. Jag kan inte hoppa fram ordentligt och inte rida fram heller. I vilket fall som helst hoppade hon fint inne på banan. När hon hoppade hoppar hon verkligen underbart! Vi vägrade ut oss i alle fall i den klassen.  Tyvärr.....

Det var drygt en timme tills jag skulle starta nästa gång så jag tänkte att hon kunde promeneras ännu mera med svanskappan på för att tillsut stressa ner sig. När min klass hade börjat (och jag startade nästan sist) så skulle jag börja rida igenom henne lite. Och få bort det här stresset hon hade på hjärnan.

I traven var hon trippig och inte alls avspännd. Och galoppen så stuttsade hon med bakbenen hela tiden och små bockade och bytte galopp så det blev korsgalopp.
jag försökte rida ut det men det gick bara inte. Och om något utav er hadde ridit Plaza skulle ni förstå. Hon är en väldigt diva och om inte allt är perfect säger hon upp sig och det finns inget som duger nog till henne då.
Hon ställer sig på tvären och hon är en väldigt känslig häst. Både i ridningen och i psyket.

Så då bestämde jag mig för att stryka mig från min debut i 1.00.
Jag vill inte att svanskappan ska sätta otäcka spår i henne så hon slutar tt hoppa, nu när hon börjat bli så jäklas duktig!

Jag ska nu försöka rida med en annan sadel tills torsdag och om det inte känns bra för henne så stryker jag mig nästa tävling som är på söndag.

/Beatrice

1 kommentarer

Emma

16 Nov 2011 15:26

Har uppdaterat på facebook angående usekmöte osv, läs (:

Kommentera

Publiceras ej