Aida fick gå ett mer renodlats dressyrpass den här gången. Ja jobbade mycket med öppnor och öppna på böjt spår. Höger öppnorna var mycket bättre och stadigare medans vänster öppnorna var lite mer trögare och hon tappade tempot. I galoppen så körde jag på samma sätt med öppnorna och även där på böjt spår.
 
Jag lekte med formen på henne att stundtals så fick hon gå riktigt riktigt lågt i formen och andra gånger fick hon gå lite högre och kortare.Tycker hon blivit så stadig nu att det går att experimentera så mycket nu med henne. Både steglängderna och formen.
I traven sen så körde jag mycket skänkelvikning snett igenom, att jag då redan vid hörnpasseringen skulle förbereda bogarna på att förflytta sig och att ställningen skulle vara rätt. Hon gick ruskigt fint! Känslan över hela ridpasset var riktigt bra och hon kändes väldigt fin och lydig. Även jag har blivit mer noggrann i min ridning och jag försöker tänka på alla mina " läxor" jag får hem från träningarna. 
 
I galoppen så körde vi även lite förvänd galopp och där gjorde jag det lite svårare med att ha henne innåtställd i både hörnpasseringarna och på en volt. Hennes övergångar sen från galopp till skritt var väldigt mjuka men ibland är hon lite för lydig och är nära på att göra en halt istället. Mot slutet så red jag rätt upp i trav och gjorde en halt vid X för att checka av allt och vilken perfekt halt hon gjorde med alla fyra ben! Där fick jag verkligen ett kvitto på hur bra hon hade arbetet under ridpasset och att jag även red bra! 
 
Det är synd att när man har dessa super ridpass så är det aldrig någon där som ser eller filmar det. Men jag lever på känslan och hoppas den sitter tills imorgon då vi ska och hoppträna.
 

Kommentera

Publiceras ej