Idag fick Aida en välfötjänt vilodag. Hon har gått väldigt fint dom senaste dagarna och en vilodag kan göra mer nytta än skada. Att återhämta sig ordentligt om någon träningsvärk sitter i. Jag kan ju tillägga att jag där emot har träninsvärk i ryggen då jag fått in en annan typ av stil i in ridning och då tränar jag min rygg bättre och mer. Känner verkligen skillnaden och att jag blivit starkare i ryggen. Att träna sin egen kropp är minst lika viktigt för att ha uthålligheten i kroppen. Många lägger stor vikt på hästen träning och glömmer bort sin egen träning för sin kropp. Jag vet at jag behöver träna upp min bål och rygg mer samt mina muskler runt knäna då jag har dåliga knän i övrigt... sen kondition och uthållighet är ju något som alltid kan förbättras. Kanske ska man börja på gym 4 dagar i veckan?

Kommentera

Publiceras ej