Igår var det dags för ett pass i ridhuset.  Hon fick ju vila i tisdags vilket gjorde att gårdagens ridpass vart ett pass med mycket fokus på lösgjordhet. Hon var lite halv stel och små tubg men efter en bra framridningen och varit noga med vad jag vill så går hon som en klocka mot slutet.  Kunde bara rida med sitsen och hålla om med benen och bara njuta utav att känna energin under mig.  Jag gjorde även några galoppombuten då jag vet att det är Aidas svåra grej och då gjorde jag byterna utan en bom.  Hon gjorde hälften av byterna fina och rena och vissa av dom bytte hon bara med fram...  Det är svårt det där men med mer träning så borde det tillslut sitta!!  Hon vart lite svettig och fick massa borstning och kel när hon kom in.  Hon såg själv väldigt nöjd ut efter ridpasset!


 

Kommentera

Publiceras ej