Idag så regnade det stösta delen utav förmiddag och eftermiddagen men när jag väl kom ut till stallet var i alle fall Aida blöt på ryggen och över länden. Så att sätta på en sadel idag var inget att täka på. Jag satte på henne ett täcke och sen begav jag mig ut på en uteritt. Som tur var hade det spruckit upp på himmlen så solen började gassa. Vi körde ett lugnt pass så hon fick sträcka på sig lite och röra på sig lite sen gick vi hemåt. Vi var väl ute i kanske en timme eller så. 
Efter det så badade jag henne och putsade hennes träns som hon ska ha imorgon. Satte dit nr lappen på tränset så jag har det gjort. Imorgon bitti får jag putsa sadeln och brösten och mina stövlar. hann inte med det idag. Jag hämtade släpet sen i Järna och ställde des i stallet så det också stod på plats. Imorgon är jag i stallet vid kvart i 7 för att fixa ordning allt och hästen och sen 07:30 lastar vi för att åka.
Ska bli så kul och jag är så taggad!
 
Wihoo!!
 

Kommentera

Publiceras ej