Så där. JO jag vet att det varit lite dött här på bloggen dom senaste dagarna. Men har haft saker som har gått i ett senaste dagarna så bloggen har fått lida lite.
Jag ska göra er lite uppdaterade om vad som har hänt dom senaste dagarna.
 
I tisdags så var min massör ute och gick igenom Aida. Hon känd lite stelhet på högersidan an ländryggen och ryggen men hon masserade bort det och det gick fint att arbete bort tyckte hon. Inget större problem enligt henne. Sen fick Aida sin elchock behandling. Hon satte som små plattor på varsin sida av korset och sen började dom arbete. Jag frågade Li hur det kändes för hästen och hon beskrev det som att det kryper lite i muskeln, som när ens fot har somnat och det börjar komma till liv igen då sticker det lite i foten och kryper. Ungefär så kändes det. Det här gör nämligen att cellerna i musklerna får en snabbare återhämtning och har lättare att återuppbygga sig. Har hästen muskelskador eller likande är detta toppen! Aida var lite skeptisk i början men sen började hon slappna av mer och mer.
Li tyckte även Aida ser bättre och bättre ut och hon tycker att det går åt rätt håll. Hon har breddat sig bra över ryggen och höjd skillnaden hon hade bak på rumpan har blivit så mycket bättre.
Så kul att höra! Känner ju att Aida känns så mycket finare i ridningen och har blivit stadigare att rida och mer liksidig vilket är toppen! Nästa återbesök är om 8 veckor och då har vi börjar komma igång och tävla och träna mera så då ska det bli kul vad hon säger om hästen då!
 
Igår fick Aida en promenad då dom gärna ska promeneras dagen efter då dom kan bli lite ömma i musklerna efter en sån behandling. Men idag ska min medryttare ta Aida och rida ett någorlunda lugnt pass då jag ska till Tandläkaren idag och kommer bli sittandes där några timmar.
 

Kommentera

Publiceras ej