Lördag :
I Lördags så red jag ett dressyr pass på ridbanan. Tanken var första att rida ut men beslöt mig endå för ett pass på banan. Hon kändes lite trulig i munnen och vart lite hängande i mellan åt men försökte få ett bra stöd på yttertygeln och att hon skulle bära sig själv. inte att jag skulle bära runt hela hästen i handen. Jag varierade storlekarna på volter och gjorde både stora och små volter. Dom små volterna är jobbigare så försöker allt samla ihop ett tryck ifrån bak så hon orkar gå runt sitt inre bakben. Jobbigt men nyttigt! Ställde henne även utåt ibland när vi gick på volterna så att hon inte flyter ut med bogarna och för att göra en check på hennes form och lydighet.
 
Söndag:
Efter att ha sett alla duktiga ponny ryttare på sina hästar och hur bra dom flesta satt på sina hästar så kände jag att jag behöver träna mer på min sitts. Speciellt att hålla stilla underskänkeln! Så beslöt mig för att rida barbacka. Då jag var väldigt trött efter att ha varit och jobbat hela dagen så red jag bara i ca 30 minuter och gjorde inte större pass utav det hela. Hon fick motions rida kan man säga. Hon fick gå i alla gångarter och vi körde även lite förvänd galopp i korta perioder. Hon kändes mycket finare på söndagen än vad hon gjorde i lördags . Det ska bli kul att få känna hur hon känns idag!

Kommentera

Publiceras ej