Igår var det ju en hemsk snöstorm. Min stallchef var med i en trafik olycka mot kvällen då hon skulle antagligen hem ifrån stockholm...Läskigt med all blåst och snö och det blir så underkylt på vägarna! Nä man får vara försiktig nu på vägen!
 
Jag var endå tapper och begav mig ut på ett pass på ridbanan. Jag hade premiär ritt i min nya julklapp som jag kan visa sen!
 
Aida kändes fin och vi trämade mycket övergångar!
Vid varje bokstav på ridbanan gjorde vi en övergång. jag gjorde det två varv i varje varv först i skritt till trav och sen till galopp till trav . Från galopp till trav var det jobbigare tyckte hon. Men hon skötte sig endå galant! Då kunde det bli 3 till 4 galopp språng tills hon fick bryta av och trava 4-5 travsteg för att sen fatta galopp igen och galoppera 3-4 galopprång för att sen gå ner till trav igen och så där höll vi på i 2-3 varv på ridbanan. Jätte nyttigt!!
 
Vart också väldigt stolt över mig att jag begav mig ut i snö stormen endå och red! var nyttigt för nog både Aida och mig! Ger mig en extra klapp på axeln då!
 

Kommentera

Publiceras ej