Dom närmsta veckorna har jag tänkt mycket på min framtid. Vad ser jag mig själv om 5-10 år. Förhållandet jag är i nu, är det verkligen något för mig? Vill jag vara med den här människan resten av mitt liv och bilda familj med honom? Jobbet jag har nu, kan jag se mig själv jobba med det om 10 år? 
Min dröm har ju alltid varit att jobba med hästar på en toppenanläggning med fina hopphästen och jobba med ett team som tävlar. Då det är väldigt tight med sånna platser och stall här i Sverige har jag alltid haft blicken och tanken mot Tyskland. Där finns det många proffsiga stall och Tyskland tar fram väldigt fina hästar. Dock är det väldigt omständigt om man ska ta ett beridar Jobb i Tyskland. Det har ju med mitt nuvarande jobb som jag tycker väldigt mycket, det har ju med flytt av hästen, flytt av hunden, lämna sin familj kvar i Sverige och tala med min sambo om flytt till Tyskland... Läskigt !! 
 
Det optimala skulle ju vara att få samma möjlighet fast i Stockholms området men det är ju verkligen inte lätt!! 
 
Som sagt...mycket tankar snurrar nu och vågar man prova. Kanske bara ett halvår eller ett år? Det skulle vara en enorm utveckling och chans att göra något sånt! Vilken merit att ta med sig sen vidare i livet....
 


Kommentera

Publiceras ej