I söndags så longerade jag på Utebanan i det vackra vårvädret. Jag hade en så kallad longerings hjälp på henne så hon får komma lite arbete lite mera.
I början var den löst inspänd och hon fick gå i alla gångarter på både stor volt och liten volt. Hon frustade på bra i både traven och galoppen. Hon såg väldigt fin ut och såg så vuxen ut. Det har blivit så mycket häst av henne nu! Så roligt att se.
När uppvärmningen var klar så spände jag in den lite mer. Hon fick nu gå lite hårdare i traven och galoppen. Jag varierade med att ha henne på stor volt och drog in henne på en mindre volt då och då. Att gå på mindre volt i galoppen var jobbigt men så otroligt nyttigt! Hon fick stretcha ut  sina yttersidor ordentligt igår och hon tyckte nog det var skönt att få ett longerings pass. Aida såg så nöjd ut efteråt!
 
Idag ska vi klättra igen i skogen. Får se om jag känner någon skillnad ifrån förra gången vi klättrade.
Ska nog göra 10 repetitioner den här gången också. Tyckte det var lagom mycket förra gången. Det var lite för lite för att det inte skulle vara jobbigt och göra någon nytta och gjorde inte heller för många för att hon skulle bli helt slutkörd. 10 st var alldeles lagom då.
 

Kommentera

Publiceras ej