Åh jag hatar när det är tråkigt väder ute, när det regnar, blåser och snöar. För då kan inte jag rida.
Jag har delvis inga bra rid regn kläder och sen har jag inget bra heller till hästarna, så som rid-regntäcke. Jag måste verkligen införskaffa mig bra grejer!
Är ju hopplöst nu när det är dåligt väder varannan dag och då kan jag inte rida...
Behöver också ett nytt regntäcke till Aida då hon slet sönder sitt regntäcke på väg in till boxen här om dagen och inte vill jag släppa ut henna utan täcke.

Det är verkligen jobbigt när man behöver så mycket nödvändigt men att man inte har flera tusenlappar på kontot...

Om jag hare fått välja vad jag skulle köpa och om jag hade pengarna skulle jag välja det här som allt är från Hööks:

Till mig själv:

Regnställ sett,729 :- i färgen grå. Det är bara jackan man kan bestämma färg på och man kan välja mellan röd och grå. Byxorna finns bara i svart.


Hanskar, 199:-


Ridhjälm, 549:- Den har en blank yta vilken betyder att regn och snö rinner lätt av och förstör inte ridhjälmen så som det gör med sammets hjälmarna.

Ridsko, 179 :-, skon finns bara i marin blått men om den fanns i någon annan färg skulle jag köpa den direkt. En super smidig sko!  Nu får man inte heller glömma Hööks kampanj,  dom har 20% på alla skor fram till den 18 april.

Till hästen :


Skrittäcke som är vattenavvisande , 299:-, Marin blått.

Det skulle jag vilja ha för att kunna ge mig ut i detta äckelväder  och rida.
Men tyvärr växer inte pengar på träd....

Kommentera

Publiceras ej