NU har jag ridigt två hästar. Linus och Smilla.
Kom precis in för en stund sedan.

Linus gick superbra idag! Jag ville ha honom lång och låg och det fick jag honom utan att behöva jobba för det så mycket. INte som igår i alle fall. Han var super fin i både skritten och traven och fina övergångar gjorde han. Ville inte kräva så mycketutav honom så när jag fick honom dit jag ville ha honom fick det räcka.

Smilla har fått vila nu i ca 1 ½ vecka pga svullnad i ett ben som nu har gått över. Jag skulle skritta henne i skogen men jag skrittade henne på åkern i stället. Det är mjukare där!
jag trode hon skulle ha glömt bort vad jag lärt henne innan "vilan" och bara vara stel och motsträvig men så fel jag hade. Så fort jag tog tyglarna sökte hon sig framåt neråt. Hon var superfin i början. Sen vid något tilfälle hörde hon ett ljud uppe från solberga (ett mupphem) och sen dess blev hon trippig och hettsig. Hon låg på i handen och ville springa hela tiden. För att få bort lite spänningar så travade jag henne en stund. Det gick bättre då men fortfarande springig. Efter som hon belv stressad blev hon rätt svettig under en kort tids arbete. Jag kanske red henen 20 minuter totalt med största delan av passet skritt. Men hon kan ju ha varit springig pga av att hon har mycket energi också, hon har ju inte blivit riden på 1 ½ vecka.

Om benet fortfarande är okej imorgon ska jag rida henne imorgon.

Nu har hästarna fått sitt lunch hö i hagen och nu ska jag också äta något!

/Beatrice