I torsdags då jag åkte till träningen tyckte jag plaza stog ovanligt oroligt i transporten en bit. När jag lastade ut henne fick jag svaret. Hon hade alltså klivit av sig en baksko....
Jag sprang in på ridanläggningen där för att se om det fanns någon sm kunde slå på en tappsko men efter som det var torsdag kväll hade dom flesta åkt hem... Pratade med min tränare och han sa att jag kunde vara med endå. Det hade regnat och underlaget var utav sand så det var mjkt och fint endå för henne att gå på (och sen markerade hon inget ting på att hon var barfota på ena foten).

Idag kl 2 kommer min hovit ut igen (han var även här i onsdags morse och slog på en tappsko på Plaza på vänster bak , och nu är det höger bak...) Han var även här i måndags också då han skodde Walle (konvaljens Linus) då. Det var även på månadg kväll hon hade tappat vänster bak... och hovis inte kund ekomma för än på onsdagen.

Nu ska han som sagt komma ut igen... och den 5 september ska han komma ut och verka och sko om alla hästar , alltså om ca två veckor.... Han har fått varit mycket ute nu tycker jag... för miycket och jag blir bara fattigare och fattigare.....

Dom måste i alle fall sitta tills på söndag nästa helg! Då ska jag nämligen tävla!

/Beatrice

Kommentera

Publiceras ej