Har haft mycket att göra! tiden räcker inte till bloggen. När jag kommer in från stallet vid 10 tiden är jag helt slut och går och lägger mig!

Hur som hellst!;
Har nyss varit på en ridtur med Walle. Det gick jätte bra och man får vara sjukt uppmärksam när man rider honom. Efter som han är en såkallad back häst (en häst som backar när dn inte vill göra något) så är det viktigt att han tänker framå hla tiden. Det minsta lilla jaag känner att han håller tillbaka så manar jag på honom i trav på lång tygel. Och det är hårfint. Det är liksom på gränsen hela tiden. Men han gick dit jag ville och sen hem igen.  Hade halv långa tyglar hela vägen för att endå ha en kontajt i munen på honom men endå inte bromska upp hnonom så han börjar tänka bakåt.
När jag kom hem spolade jag honom och borstade av honom och sen ut i hagen. Det första han gör är att hita en fin mysig lerhög och rullar sig i den flera gånger. nu ser han ju ännu värre ut en vad han gjorde  när jag tog in honom!!!

Jag ska snart ut och smörja lädret som jag hade till Walle och sen ska jag ta in Aida så hon blir borstad och fin!

Det är ganska varmt ute så Ridningen tar jag senare ikväll! Jag ska hoppa lte smått bra. Mest för att känna lite på henne om hon är glad mot hindrerna! Tänkte försöka hoppa på räs då tävlingen på sändag går på gräs så jag kan testa broddar på henne. Om det räcker med isbroddar på henne eller om hon kan ha små gräs eller stora gräs broddar.  Får se hur jag löser det!

/ Beatrice