Plaza
Född 2004
Arabiskt fullblod
147 i mankhöjd
Glaz ox
Phaedra ox
Etat ox

Plaza köpte jag när hon knappt var ett år. Jag var själv bara 13 år.
Hon var helt underbar och jag hade aldrig haft en sådan underbarare häst.
Jag red in henne själv och när hon var 4 års ålder tävlade vi våran första tävling och vi plockade hem rosetter varje gång! Det var en helt otrolig hopp ponny!
Våren då hon var 4 år, närmare bestämt mars det året hon var 4 år, så hoppade Plaza ut ur hagen och fastnade till och skar av sig båda senorna i ena frambenet. Den ena hängde bara på några trådar. Mirakulöst nog fixade veterinären benet så nu är hon ridbar igen. Dock är det bara motions ridning som gäller och eventuellt någon dressyr träning/tävling.
Efter ca 2 år efter skadan var vi på tävlingsbanan igen och det gick inte så bra som jag hoppades.
Jag kom underfunn med att om jag ville komma någon vart med Plaza fick jag börja om med hoppningen på nytt, från grunden.
Efter ett år med tappra försök för hopptränaren Niclas Haking  och några test starter senare bestämmde jag mig för att nu fixar vi inte det här längre. Jag har för höga ambitioner och den här hästen passar inte mig längre. Hon må alltid ha en varm plats i mitt hjärta men var tvungen att göra mig av med henne. Inte bara av dom orsakerna som att hon inte klarar av uppgifterna utan att jag också fyllde 18 år och inte får tävla ponny mer. Det är inte mer än rätt då att hon får ett annat hem och att jag kan sattsa helhjärtat på stor häst karriären .
Nu står hon under min mammas ägo, så hon finns fortfarande inom familjen men hon är inte längre min häst.
Jag kan ibland sakna henne , att rida henne och att känna dom gångerna när det verkligen gick bra.